søndag 3. november 2013

Morgenstund har gull i munn

Det er helg og man har mulighet til å sove leeeenge. Barna våre er ferdige med å våkne grytidlig. Og våkner dem litt tidlig er de såpass store at dem kler på seg seg og finner noe å gjøre. Så kan vi døse litt ekstra før vi står opp.
I det siste har jeg av en eller annen merkelig grunn våknet grytidlig. Leeenge før de andre våkner. I dag var klokken seks... Jeg prøvde å drøye litt for å se om jeg klarte å sovne igjen, for det var jo ikke slik at jeg ikke følte meg trett, men det var bare å stå opp.
Da jeg først var kommet meg opp angret jeg imidlertid ikke på at jeg sto opp så tidlig. Jeg fikk med meg en nydelig himmel nå på morgenkvisten. Rosa og gul i lyset av sola. Jeg forsøkte å ta bilde av herligheten, men med mitt dårlige kampera på min ødelagte mobil så ble det ikke så bra som det gjerne skulle ha vært. Ny mobil er i allefall bestilt og må si jeg gleder meg til å teste den ut når den kommer.

Offisielt sett har vi i Bodø ikke mørketid, men på grunn av fjellene i sørøst ser vi ikke sola i omtrent en måned. Så fra ca 1 desember til 10 januar er ikke sola synlig og vi får bare vagt lys fra den. Dermed må vi  utnytte det så godt vi kan når vi kan se herligheten.


Nå begynner resten av familien å komme seg ut av senga her. 

- Ha en fin fin dag!



Ingen kommentarer :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...