onsdag 6. august 2014

Male, male, male

Dagene fyller seg selv når man har ferie... merkelig nok ;) Her går det i maling, maling, maling, hund og husarbeid. Kidza har funnet seg gode venner i nabohuset så de er stort sett ute hele tiden. Roper dem inn for litt mat i ny og ne.

I går tok jeg fatt på deler av kjøkkene, nærmere sagt flisene.




Flisene er malt hvite. Ettersom vi har så mange prosjekter som kommer før det blir prioritert nytt kjøkken ble det en midlertidig løsning. Da synes jeg det fungerte fint med bare å male over de gamle. Det er mønster i flisene og de vises enda godt, men det får bare være.


Bedre ble det i allefall.



Førbilde:


Nå gjenstår det å gyve løs på trepanelet her på kjøkkenet som er mørkebrunt.

I tillegg til egne prosjekter har jeg også vært å hjulpet en venninne som nettopp har kjøpt seg leilighet. Hun og samboeren gikk nettopp hver til sitt. Leiligheten hun har kjøpt trengte litt maling. Så har hun funnet diverse loppisfunn som også trengte litt kjærlig behandling.
Fredags morgen gikk vi i gang. Jeg malte ivrig mens hennes bror og kompis hjalp til med bæringen. Da kvelden kom hadde vi fått malt bord, kommoder, krakk, stua og skrudd sammen senga. Litt tid til vin ble det også og en liten tur til nærmeste uteplass som bare var noen minutters gange unna ;)
Lørdag fikk vi skrudd sammen bord og sofa. Effektive når vi bare setter i gang :)

Hun er nok litt freshere i fargene hun venninna. Veldig gøy å male knæsje farger hos andre ;)


Skal ta bilde hos henne neste gang jeg er der så jeg kan poste hvordan det ble til slutt ;)

Nei, nå er det bare å fortsette sysslingen :) Fin fin dag ønskes :)

Ingen kommentarer :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...