torsdag 6. november 2014

Facelift på kjøkkenet




Denne uken har mannen senvakt. Og vanligvis ønsker jeg å ha han værende her hjemme lengst mulig hvis jeg er hjemme samtidig, men ikke i dag. Jeg ventet og ventet på at han skulle dra avgårde. Jeg hadde nemmelig en liten plan..... Kjøkkenet som vi har snakket om å male... senere, begynte jeg på i det han dro ut døra. Han dro av gårde tidlig før han skulle trene før vakten. Det passet meg perfekt. Og i tillegg levnet han meg bilen før kidza og jeg hadde ett par ærender vi skulle gjøre på ettermiddagen så han måtte ta buss.

Kjøkkenet er mørkt treverk som er beiset for mange år siden. Jeg vil tro det ble beiset da huset var nytt i 1991. Det må dermed grunnes med sperregrunning før jeg kan ta fatt på selve malingen. Hvilken farge jeg skal ha har jeg ikke bestemt meg for enda :P Nå løper tiden fra meg så jeg må bestemme meg snart. Kan ikke drive å bare ha det grunnet fremover.
Som jeg har nevnt tidligere skal vi erstatte kjøkkenet, men det blir ikke før vi har laget kjelleren som vi starter på nå til helgen. Og kjellerbyggingen blir å ta en god stund da vi har planer om å gjøre mest mulig selv. Av det vi har lov å gjøre selvsagt. Likevel er det greit å få malt og gjort det slik at vi liker det bedre inntil det nye kjøkkenet kommer.

Selve grunningen går også litt tregt. Får malt litt, så skal hunden ut, malt litt igjen så lage middag til kidza, malt litt, hunden ut, malt litt kidza kvelds osv. I tillegg trenger jeg også litt pauser innimellom utenom det som har med kidza eller hunden å gjøre. Hehe... for de som skjønte det :P

Ønsker dere alle en fiiin fin kveld :*

Ingen kommentarer :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...