søndag 13. september 2015

Ny energi, rastløs


Har fått veldig mye ut av denne helga. Formen er stigene og det kjennes helt fantastisk. Forkjølelsen er der enda, men ikke like plagsomt som det har vært. Veldig lovende.

 Vi har vært å stemt i dag. Har du? Hvis ikke er det fremdeles mulighet for det i morgen. 



I går var jeg så daff på slutten av dagen og det samme var Jostein etter jobb. Dermed endte vi opp med å spise grandis til kvelds... Valgte heller å bare nyte kveldes sammen med barna i stedet for å kokkelere på kjøkkenet.

Men i dag derimot. Da var energien litt bedre som sagt så elgkjøttet som var tatt opp til i går fikk kjørt seg i stekepanna. Biffene var ganske små så vi valgte å lage forrett og dessert i tillegg. Forretten var blomkålsuppe med timian og stekt rødvinspølse. Middagen var elgbiff med fløtepoteter, stekte grønnsaker og soppstuing og til dessert ble det sjokoladefondant og is.

Rimelig mette alle mann etter en så solid middag, men det er jo tross alt helg. Enda litt til.


Når formen tar seg opp blir jeg alltid litt rastløs. Fikk gjort en hel masse i dag. Har spraylakket flere utepotter som som jeg skal plante litt høstplanter i straks, jeg har klippet gresset, rosebuska er klipt, inngangspartiet ute er vasket og jeg har grunnet bordbena til stuebordet. Topplata er allerede beiset i en grå tone.


Nå ligger jeg vannrett i sofaen og "vindusshopper" litt på nett mens mannen ser film. Jeg er ikke så glad i overnaturlige filmer så da gjør jeg heller noe annet, men på samme plass så vi får vært litt sammen før en ny hektisk uke starter. Noen som kjenner seg igjen?




Ingen kommentarer :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...